פשוט לישון

סדנה לשינה טובה בהנחיית

ד”ר עומרי בן עזרא ואורית רוזן

הפרעות שינה

למה כולם ישנים ואני לא?  מרגישים שקשה לכם להירדם, קיימת הרגשה שהשינה מתרחקת? מכירים את המצב בו השינה מגיעה באקראי ואין כל בטחון בידיעה האם אצליח להירדם הלילה? ואין כל אפשרות להחליט מתי ולכמה זמן שינה תזכה הפעם.

השאלה שמקוננת, האם אמשיך להסתכל בשעון ואעשה חישובים של “כמה זמן עוד נשאר לי” וההבנה שמתקבלת, ש”עכשיו כבר לא ארדם”  ומחשבה על העייפות, חוסר הסבלנות וחוסר הריכוז שלבטח יאפיינו את יום המחר לאחר לילה נוסף ללא שינה.

הכל מתנקז לתחושה המעיקה שמלווה אתכם, שהחיים רצים וממשיכים יום אחרי יום, לילה אחרי לילה, ולכם אין עצירה לשינה טובה ועמוקה כמו שצריך.

האם יש פתרון

רוב האנשים שסובלים מהפרעות שינה, קיבלו כבר המון “עצות” במהלך החיים. ניסו להפחית בצריכת הקפה, ניסו לשתות כוס חלב, מה שבאופן מפתיע לא עזר הרבה. כיסו את הראש בכרית, התהפכו מצד לצד, עצמו עיניים בכוח, כל מה שאפשר להילחם בנדודי השינה אך ללא הועיל. יש כאלה שבכלל החליטו “לא להילחם”, לצאת מהמיטה ולחזור רק כשהעייפות משתלטת  וכל זה רק כדי לגלות שברגע שחזרו למיטה – הם עירניים כבצהרי היום. יש שטופלו בתכשירים טבעיים שונים – חלקם עבדו ללילה אחד או שניים וחלקם גרמו לתופעות לוואי לא נעימות. חלקם גם הגיעו לטיפול רפואי ויצאו עם מרשם לכדורי שינה – כדורים שרק מרחיקים עוד יותר את השינה הטבעית, הם אולי מרדימים, אך השינה קצרה ולא מספקת. אז האם באמת יש פתרון?

איש מאזיןעל הסדנא

בסדנת פשוט לישון, ילמדו אתכם להפעיל את מנגנון השינה שלכם. להכיר אותו ואיך הוא עובד. להבין מה השתבש ולמה אתם לא מצליחים לפתור את הבעיה. יעזרו לכם להבין מה אתם עושים (וחושבים) לא נכון, איפה אתם טועים ובעיקר יעזרו לכם להיזכר בדרך הטבעית והקלה אל השינה. “פשוט לישון”, הינה מפגש קבוצתי חד פעמי בן חמש שעות, הסדנה מבוססת על שיחה, שמבהירה את ההיבטים הפיזיולוגיים, המנטאליים וההתנהגותיים שמפריעים להשגת שינה טובה. הסדנה מטפלת בשלושה חלקים מרכזיים:

1. הצפת צורת החשיבה שמקשה על שינה ונתינת פתרונות חלופיים לקידום השינה.

2. חשיפה למנגנון הפנימי השולט על המעבר בין ערות לשינה שלבי השינה, תהליכים פנימיים שמתנגדים לשינה ונאחזים בערות.

3. מתן כלים שימושיים להפעלה נכונה של מנגנון השינה, כלים להרגעת המחשבות, תרגול להחזרת המוח לתדר שינה, הטמעת צורות חשיבה שמחזקת שליטה בשינה ועוד.

השיטה היא פשוטה והתוצאות מידיות.  אנו מודעים ומכירים בכך שחלק מהמשתתפים בסדנה יצטרכו חיזוקים גם לאחר שהסדנה מסתיימת ולכן המשתתפים בסדנת “פשוט לישון” נהנים מתמיכה ועזרה של הצוות המקצועי במשך כשנה לאחר הסדנה, גם בשיחות אישיות בטלפון וגם במפגשים פרונטליים בקבוצות קטנות.

איש ישןהיום שאחרי

בראש ובראשונה תצליחו ליהנות משינה. שינה טובה, רצופה ומרעננת יותר. מלבד זאת תחושת הביטחון והשלווה ישובו לשגרתכם וההגה והשליטה יחזרו לחייכם. ההחלטה מתי וכמה לישון תהיה שלכם וסוף סוף תגיעו לנחלתכם, תחזרו להרגיש נינוחים, מלאים באנרגיה ורגועים. הזיכרון שלכם ישתפר,  התפקוד היומיומי ישתפר, הדאגות והמחשבות הטורדניות ייעלמו, התיאבון יחזור ואיתו השלום הפנימי בתוככם.

מפתחי השיטה

הסדנה “פשוט לישון”, הינה מפגש קבוצתי חד פעמי בן חמש שעות.
הסדנה מבוססת על שיחה בלבד, נותנת מענה גם לחלקים הפיזיולוגיים של בעיית השינה.

אורית רוזן,  בוגרת לימודי פסיכותראפיה בטורונטו ולימודי תואר ראשון בחינוך במסלול לתנועה ומחול בסמינר הקיבוצים. מגשרת ומנחת קבוצות, בעלת ניסיון עשיר בהדרכת מגשרים מטעם “גומא- המרכז הארצי לגישור ואימון”, ומנחה בכירה בשיטת אלן קאר להפסקת עישון. לאורך עשר השנים האחרונות התמקצעה אורית היטב כיצד לעזור לעצמה ולאחרים להפעיל ולשלוט בגוף ובנפש בכדי להיפרד מהפרעות שונות, להיפרד מהתמכרויות ולהגביר את ההנאה ואיכות החיים.
החל משנת 2011 חברו יחדיו אורית רוזן וד”ר בן עזרא והחלו לפתח את שיטת “פשוט לישון” בכדי להשפיע על החלקים הבלתי רצוניים של מנגנון השינה ולעזור לאנשים לישון טוב יותר. השיטה מבוססת על ידע, הבנה וניסיון במניפולציה של מערכת העצבים האוטונומית ומציעה למשתמשים דרכים פשוטות ונגישות להשפיע על מנגנון השינה שלהם, למען שינה טובה יותר.

אורית רוזן

ד”ר עומרי בן-עזרא, בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, מומחה ברפואת המשפחה מחבר הספר “להיות חולה, להיות רופא” (בהוצאת ידיעות אחרונות).
במשך השנים עסק רבות במחקר (במסגרת חברות מחקר ופיתוח פרטיות), בדגש על מערכת העצבית האוטונומית ועל הדרכים השונות להשפיע עליה. פיתח ובדק שיטות שונות להשפיע על פעילות מערכת העצבים. לד”ר בן-עזרא מעל 15 פטנטים רשומים ועוד כ35 הגשות בשלבים שונים של בדיקה – רובם ככולם עוסקים בדרכים שונות למניפולציה של מערכת העצבים.
לפני מספר שנים התחיל ד”ר בן עזרא את החיפוש אחר הגביע הקדוש של הפרעות שינה, אותו מתג שינה מסתורי שאפשר ללחוץ עליו ולהביא את השינה. המחקר העלה ממצאים מפתיעים ומרתקים רבים, מבנה מתג השינה, מיקומו והמנגנון שלו הלכו והתבהרו לו עד שהבין שהוא מצא את הפתרון. באמצעות שילוב של מיומנויות מעולם הפסיכולוגיה והנחייה מקצועית עם עולם הידע בו התמחה וחקר הוא מנגיש ומלמד אנשים כיצד להפעיל את מנגנון מתג השינה ולפתור עבורם את הפרעת השינה ממנה הם סובלים.

עומרי
עומרי

ד”ר עומרי בן-עזרא, בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, מומחה ברפואת המשפחה מחבר הספר “להיות חולה, להיות רופא” (בהוצאת ידיעות אחרונות).
במשך השנים עסק רבות במחקר (במסגרת חברות מחקר ופיתוח פרטיות), בדגש על מערכת העצבית האוטונומית ועל הדרכים השונות להשפיע עליה. במסגרת מחקריו פיתח ובדק שיטות שונות להשפיע על פעילות מערכת העצבים. לד”ר בן-עזרא מעל 15 פטנטים רשומים ועוד כ35 הגשות בשלבים שונים של בדיקה – רובם ככולם עוסקים בדרכים שונות למניפולציה של מערכת העצבים.
לפני מספר שנים התחיל ד”ר בן עזרא את החיפוש אחר הגביע הקדוש של הפרעות שינה, אותו מתג שינה מסתורי שאפשר ללחוץ עליו ולהביא את השינה. המחקר העלה ממצאים מפתיעים ומרתקים רבים, מבנה מתג השינה, מיקומו והמנגנון שלו הלכו והתבהרו ונותר לו “רק” למצוא את הדרך להתגמש מספיק בכדי להושיט את היד עמוק לתוך הראש ולהפעיל אותו.
אחרי שנעזר בסדנא שהנחתה אורית רוזן בכדי להפסיק לעשן, הבין שמצא את הפתרון. באמצעות שילוב של מיומנויות מעולם הפסיכולוגיה והנחייה מקצועית עם עולם הידע בו התמחה וחקר הוא מנגיש ומלמד אנשים כיצד להפעיל את מנגנון מתג השינה ולפתור עבורם את הפרעת השינה ממנה הם סובלים.

אורית רוזן

אורית רוזן, בוגרת לימודי פסיכותראפיה בטורונטו ולימודי תואר ראשון בחינוך במסלול לתנועה ומחול בסמינר הקיבוצים. מגשרת ומנחת קבוצות, בעלת ניסיון עשיר בהדרכת מגשרים מטעם “גומא- המרכז הארצי לגישור ואימון”, ומנחה בכירה בשיטת אלן קאר להפסקת עישון. לאורך עשר השנים האחרונות התמקצעה אורית היטב כיצד לעזור לעצמה ולאחרים להפעיל ולשלוט בגוף ובנפש בכדי להיפרד מהפרעות שונות, להיפרד מהתמכרויות ולהגביר את ההנאה ואיכות החיים.
החל משנת 2011 חברו יחדיו אורית רוזן וד”ר בן עזרא והחלו לפתח את שיטת “פשוט לישון” בכדי להשפיע על החלקים הבלתי רצוניים של מנגנון השינה ולעזור לאנשים לישון טוב יותר. השיטה מבוססת על ידע, הבנה וניסיון במניפולציה של מערכת העצבים האוטונומית ומציעה למשתמשים דרכים פשוטות ונגישות להשפיע על מנגנון השינה שלהם, למען שינה טובה יותר.

השינה במספרים

33%
אחוז, סובלים מהפרעות שינה בשנה האחרונה ("מדי פעם")

90%
אחוז, יחוו נדודי שינה מתישהו לאורך חייהם

24
אחוז, עלייה במדד הרעב כשמשווים בין לילה של 4 שעות שינה ללילה של שינה טובה

30
אחוז, מדווחים שהם ישנים פחות מ 6 שעות בלילה

60
מיליון מרשמים לכדורי שינה נרשמו בארה"ב בשנה שעברה

3
פי 3, הסיכוי לתאונות (דרכים ועבודה) - למי שסובל מהפרעות שינה.

משתתפי הסדנא מספרים

אהלן רמי, אני חייב לשתף אותך במשהו שעובר עליי בשבוע האחרון, אני פשוט ישן טוב. ב7-8 השנים האחרונות השינה שלי הפכה להיות מאוד בעייתית, אין לי בעיה להירדם אבל אני מתעורר באמצע הלילה ולא יכול לחזור לישון. התחלתי לקחת כדורי שינה, שגורמים לי לישון ימים שלמים ומאפשרים לי לתפקד במהלך היום אבל השינה היא לא אותו דבר. אני לא מגדיר את עצמי כמישהו שסובל מהפרעות שינה. אני לוקח כדור והולך לישון, לי זה לא מפריע. נתקלתי בפרסום שלכם בפייסבוק ומשם הדרך לסדנה הייתה קצרה. באתי סופר סקפטי, ישבתי עם עוד כמה אנשים שכולנו חולקים את התסכול של לא לישון טוב ברמות שונות, לאחר 5 וחצי שעות ואינספור “אסימונים” שנפלו לי בסדנה, יצאתי חדור מוטיבציה לראות אם זה עובד. שיניתם לי את החיים, אני כבר שבוע אחרי הסדנה. ישן כל לילה, בלי כדורים, נהנה ללכת לישון.…

דורון, אפריל 2018

אורית ועומרי שלום, לשמחתי אמי בת ה-86 שהשתתפה בסדנה לא הייתה זקוקה לעזרתי. היא הקשיבה, למדה, שיתפה ואני מקווה שהרוויחה. אני רוצה מאד להודות לך אורית על ההזמנה ללוות את אמי בסדנה. לא התכוונו, אבל גם אני הרווחתי מהסדנה. לכן, רציתי להחזיר לכם טובה, ולשאול אם אתם מרשים לי להמליץ על הסדנה שלכם ועליכם באתר ארצי קהילתי של החינוך הביתי, שנכנסים אליו אלפי אנשים. האתר נקרא באופן טבעי. כמו-כן בוודאי שאציע לאנשים שאני מכירה את סדנתכם. בברכה, ולאחר שנת לילה רצופה ומוצלחת.

מיכל בן אריה, דצמבר 2017

סבלתי מבעיות שינה למעלה מ 3 שנים. מה לא ניסיתי? כדורי מלטונין, הרפיה, דיקור, מדבקות וכדורי שינה. שום דבר לא ממש עזר. במקרה נתקלתי בסדנת “פשוט לישון” בגלישה ברשת. באתי עם הרבה חששות וספקנות, שזה בטח יצטרף לרשימת הניסיונות שכשלו. במהלך הסדנה קיבלתי הרבה מידע ועצות מעשיות , וכבר בלילה הראשון היה שיפור. בקיצור, סבל של שנים הסתיים בעקבות ערב אחד ונכונות להקשיב למנחים. תודות רבות

יונה, אוגוסט 2018

“לא חבל על הכסף? את בטוחה שזה יעזור? אלה היו חלק מהשאלות שנשאלתי כשסיפרתי לחברים שאני הולכת לסדנת שינה. איך הגעתי לזה? במקרה פתאום זה קפץ לי פה בפייסבוק.. התשובה שלי הייתה: לא בטוחה שזה יעזור אבל בטוחה ששווה לנסות. כבר שנים שאני מתלוננת על כך שאני ישנה בין 5-6 שעות גג ,מתעוררת עייפה ולא מצליחה להירדם. מה אכפת לי ״לבזבז״ עוד חמש שעות מהחיים על ניסיון לתת לעצמי מתנה כל כך גדולה. וכך מצאתי את עצמי בסדנה די הזויה עם עוד 6 אנשים מיואשים כמוני שלא מצליחים לישון בלילות. היו שם מכל הסוגים והמינים. ישבתי שם צינית, מיואשת חשבתי לעצמי שהם כמעט ולא חידשו לי כלום אין שום תרופת פלא זה בטח לא יעבוד. ומאז כבר עבר שבוע וכבמטה של קסם ישנתי בכל אחד משבעת הימים הללו בין 7-8 שעות. אין לי תשובה איך…

מתוך פוסט בפייסבוק שפורסם ע”י לקוחה מרוצה, ינואר 2019

מאמרים

אודות אלן קאר

אלן קאר היא רשת בינלאומית ואחת החברות המובילות העוסקת בגמילה מהתמכרויות ואורח חיים בריא.

הרשת שהוקמה באנגליה בשנת 83 פעילה כיום בלמעלה מ 150 סניפים ב 57 מדינות. עד היום נעזרו בשיטת אלן קאר למעלה מ 30 מיליון איש.

הרשת משרתת לקוחות פרטיים ועסקיים גם יחד ביניהם ארגונים כגון: google, IBM, Microsoft, אגד, סונול, סלקום, חברת החשמל, הוט ומאות חברות נוספות בישראל ובעולם.

כחברה המתקדמת בפתרונות אפקטיביים לשיפור אורח החיים והשתחררות מדפוסים והתמכרויות, שמחנו לאמץ לסל השירותים שלנו את שיטת פשוט לישון שהוכיחה

את עצמה כפתרון ייחודי ויוצא דופן לטיפול בבעיות שינה. הצוות ומערך התמיכה המקצועי שלנו מחוייב והוסמך ללוות את הלקוחות שלנו על מנת לסייע להם בתהליך ולהחזיר את איכות השינה לחייהם.

רוצים פשוט לישון?

מלאו את הפרטים ותתחילו לישון

או התקשרו ל 072-3310902