סיבות לחוסר שינה

מתג השינה שלנו נתון בכל רגע לכוחות מנוגדים. אפשר לדמות זאת למאזניים, שבצידן האחד ‘עירות’ ובשני ‘שינה’. בכל שעה של היממה פועלים על המאזניים כוחות מנוגדים. בבוקר הכוחות דוחפים יותר לכיוון העירות ובלילה יותר לכיוון השינה, אבל תמיד פועלים בנו כוחות לשני הכיוונים. כאשר המערכת מאוזנת, מתאפשרת תנועה מחזורית בין ערות ביום לבין שינה בלילה.

מערכות רבות בגוף האדם מוצאות נקודת איזון בין כוחות מנוגדים. למעשה, גופנו הוא מלאכת מחשבת של איזונים עדינים הנוצרים מפעולתם של כוחות מנוגדים שכאלה: קצב הלב שלנו הוא פשרה בין מה שמנסה להאיץ אותו לבין מה שמנסה להאיטו, טונוס השרירים שלנו הוא פשרה בין הכוחות הפועלים לכיווץ והכוחות הפועלים להרפייה, חלוקות התאים שלנו הן פשרה בין הכוחות הפעלים להגברת החלוקה לבין הכוחות הפועלים לריסונה. כאשר האיזון מופר, כאשר אחד הצדדים גובר באופן ברור, נוצר איזון חדש, מוטה לצד אחד.

אם אתם מוצאים את עצמכם ערים יותר ממה שטוב לכם, יותר משהיה רוצה האיזון הטבעי שלכם, פירוש הדבר הוא כי כוח חזק מושך אתכם לכיוון העירות, מאלץ אתכם לעירות מוגזמת ואיננו מאפשר תנודה טבעית בין ערות לבי שינה. במצב כזה, כשכוח עלום וחזק מושך אתכם לכיוון הערות, שינה מתאפשרת רק מעט ובאופן בלתי צפוי. מהו אם כן אותו כוח, רצון או צורך עלום? אתם יודעים לומר? כנראה שלא. זוהי בדיוק הסיבה שהם נקראים כוחות בלתי מודעים. שיטת “פשוט לישון” חושפת את הכוחות הללו ופועלת בכדי לנטרל אותם ולאפשר שינה.

 

 

רוצים פשוט לישון?

מלאו את הפרטים ותתחילו לישון

או התקשרו ל 036212525