בחן את עצמך!

הרבה אנשים שואלים אותנו:

“כמה שעות שינה בלילה זה נורמלי?”

“אני ישן רק חמש שעות בלילה, אבל לא מרגיש עייף ביום –זה נחשב כהפרעת שינה?”.

“אולי אני צריך פחות שעות שינה?”

המאמר הבא נכתב כתגובה לשאלות אלו, בכדי לעזור לכם לזהות האם אתם סובלים מהפרעת שינה. ספירת שעות שינה איננה יעילה בכדי לדעת אם יש לכם הפרעת שינה או לא. ראשית, שום ספירה איננה מדויקת (פרט למעבדת שינה) ושנית – כיוון שקיימת שונות ניכרת בין אנשים.

את קיומה של הפרעת שינה ניתן לאבחן בצורה טובה רק מתוך הסתכלות על התנהגות השינה של אדם. אלו ההתנהגויות הנפוצות ביותר בהפרעת שינה, חלקן בצורת המחשבה וחלקן במעשים.

שאלו את עצמכם האם חלק מהסעיפים הבאים חלים עליכם:

1.      אני לא אוהב ללכת לישון, אני קצת סולד מהמחשבה.

2.      אני נהנה מאוד משעות הלילה. בלילה אני מרגיש שקט ומרוכז ונהנה מעבודה על המחשב או צפייה בטלויזיה.

3.      אני “חיית לילה”, כך אני בנוי. אני גם לא צריך הרבה שינה.

4.      אני דוחה משימות חשובות לשעות הלילה, בהן יהיה לי זמן.

5.      אני שותה הרבה קפה במהלך היום, בכדי להתעורר.

6.      קשה לי לשלוט בצורך שלי ל”נשנש”.

7.      רק לעיתים נדירות אנוח באמצע היום.

8.      אני מגדיר את עצמי כהיפראקטיבי או לחוץ, אני מספיק המון במהלך יממה.

9.      אינני “הולך לישון”, אני מעדיף להירדם בהיסח הדעת, מול הטלויזיה או עם ספר.

10.  אם אני לא מצליח לישון, יש לכך בדרך כלל סיבה חיצונית משמעותית (לחץ בעבודה, דאגה וכו’).

11.   אני חושש מללכת לישון, כיוון שאני פוחד שלא ארדם או שאתעורר מוקדם מדי

12. אני חש בירידה בזיכרון.

13. אני חש בעצבנות וחוסר סבלנות ניכרת.

14. אני מרגיש מדוכדך ולא מרוצה באופן כללי .

15.הייתי בבדיקות רפואיות מקיפות, כיוון שהרגשתי הכללית איננה טובה, אבל הרופא לא מצא כלום.

אם התשובה שלכם על 7 או יותר מהסעיפים היא כן, כנראה שיש לכם הפרעת שינה. לפעמים לוקח הרבה זמן לזהות את הבעיה ולהודות בקיומה. זה טבעי. לפעמים הבעיה מוכרת כבר שנים ונדמה שלעולם לא תיפתר. בכל מקרה, הפתרון הוא אותו פתרון.

 

רוצים פשוט לישון?

מלאו את הפרטים ותתחילו לישון

או התקשרו ל 036212525